domingo, 5 de marzo de 2017

TINC DEBILITAT PER LES CARXOFES

Us ho he de confessar. Quan marxa el fred, faig una previsió de compra de carxofa que em recorda la meva àvia quan omplia el rebost per si tornava la guerra ;-). M’angoixa tornar a mercat i no trobar carxofes. Així que faig doble previsió de compra per si de cas. Com a protagonistes d'un sopar, les faig al forn partides per la meitat i acompanyades amb pernil, com a acompanyament les puc fer saltades amb un pollastre al forn, arrebossades com a bunyols per un peix, tallades i estofadetes per a una truita…. Faig les mil i una carxofes. 
Al menú de 15 € (10€ take away) del Mandarina t’hem preparat uns raviolis de carxofa amb salsa parmesà i pernil D.O. Guijuelo per constrastar-ne la dolçor. 
Són multiples les propietats que tenen les carxofes. Són diürètiques, depuren el fetge, porten vitamines, aporten flavonoides, i tenen molta fibra. Com que s’oxiden ràpidament, un truc per conservar-les bé és guardar-les en una bossa a la nevera amb julivert, ja que els aporta vitamina C. 
Si sou com jo i us encanten les carxofes, sobretot no obriu el millor vi que tingueu quan en mengeu. Les carxofes són l'aliment que més distorsiona la percepció dels gustos dolços i salats, i per descomptat el del vi. ;-) 

Salut i llarga vida als productes de temporarda!

Ariadna Soteras 

 Pots seguir-nos i fer un LIKE a www:facebook.com/mandarinarestaurant

Si vols donar-te d’alta o de baixa escriu un mail a info@mandarinacatering.es




No hay comentarios:

Publicar un comentario